Right now

Fick sluta skolan tidigare men satt kvar i skolan eftersom jag väntade på min kompis som slutade senare hehe! Sedan stack vi till stan, gick runt och tittade lite och köpte ett par shorts. Tog även en fika inne på espresso house och drog sedan hemåt och bytte om och vidare mot en studenmottagning. Nu har jag nyss kommit hem efter en lång pw med Nikita! Ska strax planera morgondagen och sen sooovaaa, pussar


#School


Sista skoldagen denna veckan

Äntligen fredag! Har lite planer för dagen men hur det blir är inte riktigt bestämt än så jag tänkte inte dela med mig av det riktigt än hihi. :) Igår var en grym dag, och en jobbig dag. Orkade inte med att blogga tyvärr :( Jaja back on track bara, see yoooou


En bild säger mer än 1000 ord

Min kväll xxx

The reason I hold on

 
Kom just hem och ska strax äta lite mellis och plugga. Lite senare drar jag till gymmet, tänkte gå på ett Core pass för första gången så det är ju lite spännande. ;) Känns i alla fall verkligen att skolan håller på att ta slut nu, vi kollar på film på flera lektioner och lärarna har börjat plocka ut oss och prata om vilket betyg vi kommer landa på osv. Är i alla fall den skönaste känslan! Är det samma sak för er eller? Kisses 

Hemkunskap


Weirdo

Har varit en så konstig dag, har haft ont i magen i omgångar, sedan har vädret skiftat mellan spöregn, åska och strålande sol. Har det varit samma sak hos er? Red i alla fall ut medan det fortfarande var sol och det var så underbart! Ni som inte rider går verkligen miste om något ;) Imorgon blir en riktig pluggdag, har gjort klart det mesta idag men imorgon ska jag fixa lite final details. Åååh, längtar verkligen till skolan är slut nu D:


Fiorucci startar webbshop


Tisdag!


Bästa sättet att avsluta dagen

Denna dagen har bara rusat förbi. Fick sluta en timma tidigare som jag spenderade i stan med några kompisar och sedan drog jag hem och pluggade inför mitt muntliga franska. Kollade lite på oth och sedan kom min kompis mamma över som skulle hjälpa mig lite med en svenska grej hehe... Nu har jag krupit upp i sängen igen och äter kvällsmat framför några sjukt spännande avsnitt. Loooove /I


In love with a dress

 
 
Har ju lovat er bild på min Ida Sjöstedt (for nelly) klänning som jag ska ha på skolavslutningen, och här kommer det! Drog med min lillasyster ut en kortis och knäppte några bilder, visst är den underbar!? Fick inga bra bilder bakifrån men sitter i alla fall en liten rosett där. Gillar den jättemycket, frågan är bara vad jag ska göra av mitt hår när det väl gäller? Hm... Hiss eller diss från er då? Kisseees

As simple as summer

As simple as summer

As simple as summer by idaalva featuring beach tote bags
 

Zero

Sitter i bilen nu påväg mot tävlingen, nervös? Check! Ska rida en häst som jag bara suttit på en halvtimma, är dock väldigt tacksam att jag får låna honom för Amigo är tyvärr halt. :( Ägaren har lovat att peppa mig och hjälpa mig på framridningen också som tur är, tack Nike! Jaja, denna helgen blir uppdateringen lite B. Måste ju hinna med livet också hehe ... Lovar att när det blir ny vecka blir det ny fräsch uppdatering också, ha en bra dag kisses


Messy day

Får ta nya tag imorgon, puss


Dagen innan tävling

 

Imorgon ska jag rida finalen i Bohuscupen så idag väntar en massa fix i stallet, packa, rida, knoppa osv. Mycket mer hinner jag inte med att hitta på idag. Jag och Amie ska ha lite deeptalk i cafet i stallet och så ska jag se till att somna riktigt tidigt för ska vara uppe innan tuppen imorgon. ;) Vad är era planer för dagen?


Godnatt bloggis

Har ju varit dålig uppdatering idag och igår men förvarnade er i alla fall eller hur! Idag kom jag hem runt halv ett efter lägret och gick direkt och la mig och sov tre timmar hehe... Var så sjukt kallt att sova i tält i natt så fick ingen sömn, plus att tre killar (två av dom var lärare haha) i mitt tält snarkade så det hördes in till de andra tälten. Så fick bli en powernap mitt på dan istället innan stallet. Har även hunnit med att gå hem till Donja nu på kvällen, alltid gött att träffa lite vänner! Blir bättre update imorgon puss

Slänger in en bild från gårdagen!


Godmorgon!

Är påväg mot hajk i skogen med skolan nu. Niorna ska iväg och paddla och sedan övernatta i tält och så vidareee. Jag räknar inte med att det finns täckning där så bloggningen idag lär vara lite B, sorry! Blir bättre imorgon ;) Vi hörs då puss

Bildbriiiist ...


Excited


Questions/answers

Lite frågor/kommentarer som kommit in idag och igår ... Blir väldigt glad när ni kommenterar så keep it up!
 
Packa till vad?
Ska iväg med skolan på hajk torsdag till fredag! Wiii
 
Härlig header du har
Tack så mycket! 
 
Har du något favvomärke på klänningar? 
Just klänningar, njae. Går ju inte att inte gillar Ida Sjöstedt! Annars äääälskar jag klänningarna från Forever Unique, men priserna är skyhöga. 
 
Hur gammal är din vän Nikita? 
Haha! Hon är 96a ...
 
Vart tar du alla dina fina bilder? Och vad har du för kamera?
Har en Nikon D3000 och tre olika objektiv till. Tar faktiskt rätt många bilder precis utanför mitt hus. :) Men mitt favoritställe är bland några hus nere vid röda sten där det är kullersten/gatsten.
 
 
Gud vad fin :) Hoppas på outfitbilder när du fått den!
Ja visst är den hihi! Absolut ;)
 
Hört att du ska tävla en annan häst i Bohuscupen? Kan du inte skriva lite hon/han och visa en bild kanske? 
Njaaae ... Men ja det stämmer faktiskt, ska inte rida min pålle nu i finalen. Utan har fått låna en jättefin ponny av en kompis, är grymt glad och tacksam över det! 
 

2daay

Sitter i skolan och väntar på att matten ska dra igång. Har just haft ett prov som gick okej, tror jag, men inte riktigt bra. Blir så nervös nu för tiden att jag förvirrar mig själv under prov. Med de betygsystemet vi har blir det ju dessutom omöjligt att nå ett A med en förmåga på E osv. Det sätter ju press också såklart. Jaja! Idag ska jag hem efter skolan och gå och vaccinera mig. Sedan ska mammi skjutsa mig till stallet och ikväll ska jag börja packa lite! Kisses


Börjar min pluggeftermiddag


Skoldag

gammal bild som inte fått synas på bloggen förut ...
 
Är alltid lika jobbigt att komma upp ur sängen på måndagar, speciellt om man hade svårt att somna kvällen innan och somnade lite väl sent hehe... Aja. ;) Idag väntar skola, och efter skolan en massa plugg. Är inte helt hundra på vad jag måste göra men ska kolla upp vad vi har för läxor och inlämningar så jag kan få gjort det idag. Sedan ska skolan iväg på någon friluftsgrej torsdag till fredag så det borde ju vara lite mindre grejer att göra denna veckan också tycker jag, eftersom den ändå är två dagar mindre! Förutom plugg händer inte så mycket idag, ska försöka ta mig iväg till gymmet ikväll eftersom det var ett tag sedan nu. Jaja, hörs sen. Kisses

Favvostund på dagen


Påväg hem till mig

//från Ida Sjöstedts kollektion för nelly.com//

Mys bad

 
Var i Sisjön tidigare idag med två kompisar och badade å solade. Var dock molning hehe.. Så blev inte så mycket solning. ;) Men badade faktiskt! Första doppet för i år, rätt najs. :) Sedan drog vi hem, gjorde ett stopp och gick in på två affärer på vägen, men sen satte vi oss på Donjas balkong och snackade. Har varit där till nyss och nu ska jag ta fram en massa plugg och försöka få gjort lite grejer som ska vara klart nästa vecka. Pussss

 
Idag är planerna Sisjön med mina bffs! ;) Sola och kanske bada till och med? Skriver mer om en stund, kisses

So far

Har hunnit med att vara i stallet, rida, duscha min pålle, åka hem, duscha mig själv (haha) fixa iordning mig och åka till en kompis på Hisingen. Åt middag där med en massa andra kompisar och kom hem typ vid 23. Var i alla fall riktigt mysigt, vi grillade, snackade osv. Hann ta lite bilder på mina underbara vänner också hihi, enjoy! 
 
 

With my friendos


Vendredi

 
Hallo! Sitter och sjunger hemma hos en kompis haha! Sket i Postkodmiljonären (får se det på svt-play i efterhand haha) och gick ut i det fina vädret istället, var ju typ 30 grader ute idag, heeelt sjukt bra. Först satt vi hemma hos mig i trädgården och åt middag och lite sånt, sedan gick vi ner till havet och satt och pratade lite innan vi stack hemåt och stannade och köpte varsinn glass och satte oss på några gungor, då var klockan runt elva och det var fortfarande jättevarmt. Har nyss kommit in nu och ska vi chilla här en stund till I gueeeesss, xxx

Halv elva och jag sitter i kjol


Suntaning

Åh sitter just nu ute i solen i stallet och bara njuter! Så underbart med lite värme även om det är lite molnigt idag. ;) Ska i alla fall longera min pålle om en stund och efter det dra hem och duscha innan jag sticker till en kompis och kollar på Postkodmiljonären haha! Har flera kompisar som ska sitta i publiken så det är ett måste idag. ;) Yes det är min fredag! Puss


Friiiidaaaaaay

Bild från igåååår

Snipp, snapp, slut

 
Nu börjar denna dagen ta slut, ska faktiskt strax gå och göra mig iordning och sedan soooovaa. Är grymt trött! ;) Spenderade dagen först i skolan (nähä), vidare till tandläkaren som gick på tio minuter som tur var, puh, hem och solade en liten stund, inte för att det gick så bra, var skugga i hela min lilla trädgård haha! Har även hunnit med att äta fruktsallad och kolla lite på Eurovision. Sedan gymmade jag alltså också, var så sjukt jobbigt idag, men det är gött. Nu hoppas vi på rikigt mycket träningsvärk imorgon, right? ;) Hörees då

Mot gymmet


Torsdag nästan fredag

 
 
Sååå fint väder idag! Heeeelt underbart ju :) Ska snart iväg och möta upp pappa för en grej, sedan ska jag hem och plugga lite innan jag drar vidare mot gymmet med Nikita, spinning intervaller it is. Är i alla fall en väldigt go dag idag, nästan fredag och allt hehe. Men nu ska jag stressa vidare, vi hörs senare, kisses

Dagens


Middle of the week

Redan onsdag? Wooppa! Så skönt när man varit ledig en dag så känns plötsligt hela veckan så kort! Hade ett prov idag, har ett NP imorgon och på fredag en redovisning, men sedan börjar det lugna ner sig lite och det är ju gött! Sommartecken ;) Jaja, kiss and hugs


Mellis

 
Har just kommit hem från skolan och framför mig har jag en låååång läx- och pluggeftermiddag inför ett prov imorgon. Sedan ska jag hinna läsa lite i min bok också som även det är till skolan och så tänkte jag försöka komma ut en stund också om jag hinner. Bäst att sätta igång nu med andra ord! Hoppas ni har en jättemysig tisdag, puss

Confessions

 
- Jag ääääälskar att bada
- Ett av mina största komplex när jag var yngre var mitt korta hår
- Jag försöker att inte kolla för mycket på serier på vardagar eftersom det ofta gör mig lite deppig och trött
- Jag försöker just nu spara ihop pengar till en Barcelona resa i sommar med pappi
- Just nu är jag faktiskt väldigt nöjd med mitt liv (lite mindre läxor/prov hade ju dock inte skadat haha)
- När jag blir stor vill jag ha en hund

Godmorgon

Har nyss ätit upp min frukost, american pancakes och varm choklad, och ska nu sätta mig i sängen och läsa en bok som måste bli utläst. Idag har jag zero planer, ska se till att verkligen slappa och sedan få gjort lite skolarbete. Kisses


Denna helgen del 2

Lördag
Var en programridning i stallet som jag skulle vara med på med två hästar så jag och Sigrid gick upp tidigt och åkte dit. Var där en stund och pratade en massa med alla människor som också var där. Sedan framåt eftermiddagen åkte vi hem och gick och handlade till middagen. Engångsgrill, fetaost och köttfärs, med andra ord tänkte vi grilla. Gick så sjukt dåligt haha, köttfärsbiffarna brände fast i grillen och det blev en röra snarare än biffar eller hamburgare som vi tänkt oss hehe. Jaja, gud vad jag skrattade haha! Så kom Anna och NL förbi med chips osv, så vi satte oss inomhus och lekte lite roliga lekar, riktigt lyckad kväll faktiskt! ;) 
 
 
 
Söndag
Började morgonen med frukost på ett jättemysigt cafe i Linnéstan med Sigrid. Sen gick vi hem, kollade klart på en film vi såg igårkvällnatt och åkte ner till röda sten och kollade på en båt som hennes kusin ska segla "jorden runt" med i sommar. Well, hon åkte sedan med sin familj, som var i stan, hem till Bohuslän och så skjutsade dom mig till stallet på vägen. Där red jag ut med Nike och Amigo och nu har jag nyss kommit hem, ätit och gjort mig redo för studiedag imorgon. ;D
 

Denna helgen del 1

Denna långhelgen har bloggningen varit väldigt dålig och det vet jag. Så här är det, mina föräldrar åkte bort i torsdags och kom hem idag, under tiden har kompisar sovit här och jag är förstås hellre social med dom än att sitta vid datorn, så eftersom de var här 24/7,(24/4 haha) så hittade jag inte så mycket tid till bloggen. Aja, skriver om helgen nu istället! Enjoy :)


Torsdag
Mina föräldrar åkte bort och Amie sov hemma hos mig. Vi gjorde egentligen inte så mycket, utan bara chillade, spelade något spel, beställde mat och kollade på film, grymt roligt var det i alla fall. Sedan åt vi myyyyyyycket godis hehe och låg uppe halva natten och pratade. ;) 
 
 
 
Fredag
Amie och jag mötte upp Sigrid på centralen och tog en fika i nordstan innan vi drog vidare till stallet. Jag red och Sigge fick sitta upp en stund hon med! Sedan stack jag och Sigrid hem och lagade mat tillsammans, åt osv. Vid 10 ungefär på kvällen drog vi ut på en joggingtur haha! Och körde intervaller utanför huset, hurtiga? Jaaao! Sedan grillade vi även marshmellows i ugnen och satt ute i min trädgård med varm choklad och pratade en massa, så sjukt mysigt!
 

Breakfast

Sitter i Linnéstan med Sigrid och käkar frukost nu. Planerna för dagen är uteritt med Nike och chilla med Sigge, see you!


Följ mig på instagram @idaalva


Before


Beach 2013

Beach 2013

I'm mr lonely

 
Nu har mamma, pappa, Nora och Thea just åkt och jag sitter ensam hemma för en gångs skull, framför datorn och skickar lite bilder till en kompis. Ska snart åka in till stan och möta upp Maria, så ska vi vidare till stallet och rida, efter det åker jag hem och sedan ska Amie sova här i natt, mysfaktor på hög nivå! Kisses

Yolliboxing

Sitter framför Nikitas teve med Mario kart ratten och två yolliboxar haha, kunde inte bestämma mig för vilken smak, lika bra att ta båda då hehe! ;) Åkte till stan och mötte upp en kompis efter skolan och fikade, jättemysigt! Stannade där till typ 18 och sedan drog jag hem till Nikita där jag alltså är nu, ska bara chilla ikväll och proppa i mig göttis, puss


Hemkunskap


Bohuscupen omg 2

Tänkte dra lite snabbt för er som är intresserade av hur det gick på Bohuscupen i dressyr omg 2. :) 


Startade ganska så sent i förklassen och började värma upp i ganska god tid. Yackie var fin på framridningen, dock spökade mina nerver lite haha! I alla fall kändes hon bra och var lyhörd. Kom in på banan och Y gick som en klocka de första två momenten, och sedan tappade jag allt. Fick en blackout och red fel väg, piiiiinsaaamt. Aja, fick rida om bara men hann stressa upp mig och det gick ut över Yackie, sedan fick jag ju avdrag i poängen också. Andra klassen var känslan sämre men fick bättre resultat på protokollet. Well, är nöjd med min pålle i alla fall som skötte sig galant och vet vad jag behöver träna på inför finalen nu. Rider t.ex. kassa vägar när jag blir nervös ... ;)
 

En kvällspromenad i solen


Nikita haha!
 
Har hunnit med en massa idag, varit i skolan och gjort NP i matte och lite annat. Ridit, mockat, gått på kurs och även promenerat med Nikita och Donja i kvällssolen. Kom ganska nyss in och det var fortfarande varmt ute då i alla fall, så underbart! Nu ska jag snart bocka av en till grej på listan nämligen äta och plugga. Usch, har skjutit upp en pluggsak ovanligt mycket nu, inte likt mig, men, men, måste ju göras så får fixa det sista nu, dagen kvällen innan. Man kan inte alltid vara på topp, right? Imorgon är ju förövrigt sista dagen i skolan denna veckan, hur skööööönt!? Är ledig torsdag-måndag, och familjen åker bort imorgon så ska sova ensam hemma några dagar. Älskar att vara ensam hemma men vågar inte sova hemma själv hehe så några kompisar ska sova här som tur är, kommer bli jättemysigt! 

Dagen i bilder so far


Slut på idag


Suuunnyy daaay

 
Åh har varit en så bra dag! Stack till skolan vid halv nio, började med idrott och då satt vi kvar ute på fotbollsplanen och solade och snackade en stund efteråt. Sedan var det vanligt schema, har väldigt mycket raster på måndagar så det är rätt chill. Så drog jag och Ylva hem till mig, köpte med oss jordgubbar, frusna bär och choklad och så satte vi oss med varsinn smoothie + chokladdoppade jordgubbar i min trädgård och solade och pluggade. Så underbart ju! Efter en stund kom Donja förbi också, vilket var jättemysigt. Yes, nu har dom nyss gått hem och jag ska snart dra mig mot stallet med mammi. :)

Busy

Har verkligen inte haft något att skriva om under dagen, och ingen tid heller för den delen. Har varit lite dålig och tråkig bloggning här på sistone, ska verkligen försöka få igång bloggen igen med lite mer rolig vardagsuppdatering (inte bara "idag gjorde jag blabla"), mer bilder och kanske lite klädkollage? Yepyep. Tävlingen gick bra idag btw! Höres imorgon see yaaaa


Taggad till tusen!


Stora fixardan

Godmorgon! Om man nu kan säga det när klockan är tolv på dagen hehe ... Well, sov bort det mesta av morgonen, blir lätt så när det är helg. ;) Sedan dess har jag hunnit med att äta frulle och gått till bussen. Även planerat lite inför tävlingen imorgon! Hela denna dagen går åt till att fixa iordning till morgondagen, sedan ikväll runt tio åker jag in till stan och hämtar upp min kompis som ska sova hos mig och följa med till tävlingen. Najsnajs. Oooooom jag hinner ska jag även försöka med att ta lite nya bilder och så där, så det kan komma upp en bildbomb imorgon när bloggen antagligen står lite still, men kan inte lova något. Har redan ett rätt packat schema för dagen. ;)

Bild från Gbghs


Snart helg

 
Drog till Donja och Nikita efter stallet och var där i någon timma, vi bara chillade lite hehe och nu har jag kommit hem igen och planerar på att lägga mig tidigt ikväll. Imorgon ska jag vara i stallet hela dagen och fixa iordning för tävlingen på söndag, ska bada min pålle och lägga in grejer i transporten osv. Sedan ska jag försöka med att hinna träffa lite friendos och sova i god tid så jag är på topp på tävlingsdagen! ;) Är grymt taggad. Måste ta en massa nya kort snart också, tog en idag (som ni ser här över haha) men ja, har stor bildbrist... Weeeell, hörs sen eller? 

---

En helt vanlig fredag idag. Ska sitta i skolan några timmar till och sedan dra mot stallet, rida min häst, sedan är det typ städdag och fika och det brukar vara rätt mysigt så aja. Så träffar man ju en massa folk också och det är ju rätt niiiice. Så ser min fredag ut, puss


Sleep tight thursday, wake up friday

Miss summeeeeer
 
Har varit en supermysig dag verkligen! Gick hem från skolan efter två någon gång när jag slutat, och sedan mötte jag upp Nikita och Donja i stan. Så köpte jag lite B&J och så drog vi hem till Donja, snackade och lyssnade på musik mest. Efter några timmar stack jag och Nikita till gymmet och körde ett spinning pass och nu är jag hemma och ska snart sova tänkte jag. Hörs imorn pöss

Deeptalk


BBQ & tea

 
Kom nyss hem från en jättemysig grillkväll hos min kompis med familjen. Premiär för i år! Gick ju liksom att sitta ute nuu, wiho, våren kommer ändå. ;) Fast med tanke på att jag tog mitt första dopp utomhus 1 maj förra året är den lite sen, men bättre sent än aldrig, right? Anywaaay, blev kallt framåt kvällen så då gick vi in, åt efterätt och drack te, myysigt! Nu är det snart bedtime och imorgon ska jag ta det lugnt, kanske drar till gymmet en sväng, men vi hörs då. Hugs and kisses

On the rocky road home