Bloggpaus

Är väldigt bloggtrött som jag är säker på att ni har märkt. Börjar tappa motivationen och varje gång jag gör ett inlägg tänker jag "varför skulle någon vilja läsa detta?". Kanske för att jag själv börjar tröttna på att läsa om du la dig i sängen eller inte när du kom hem. Ja, jag tror ni fattar? Så tänker ta en bloggpaus på obestämd tid, vi hörs kanske, puss


Frulle


Bildbomb del 2 Grekland

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu har ni fått alla bilder från Grekland som jag orkat med att redigera hittills tror jag ... Har dock närmare 300 bilder så ni kommer säkert få 100 till om jag orkar med att redigera haha! Men finns mycket fina bilder så är synd om ni missar dom, ska ta tag i det någon annan kväll är planen! Just nu är planen OTH, ice tea och bulle hihi, mysfaktor 100 check. Kisses

Hemma från Donja


Santorini del 1

Har ju landat hemma i Sverige nu! Kommer komma upp en massa bildbomber för har sååå mycket bilder!!
Här har ni den första, enjoy! 
 
 
 
 
 
 
 
 

Before


Greece baby

Idag hyrde vi en bil och besökte en massa byar på Santorini. Alla byar är verkligen sjukt vackra! Dock börjar jag få lite hemlängtan nu. Särskilt mycket längtar jag efter mina kompisar och min egna säng hehe ... Hur är det hemma i Sverige? Kyss


Mat, mat, mat

Herregud vad mycket matbilder jag har liggandes på min dator haha! Samlade ihop några av dom och voila, ett helt inlägg om mat! Blir själv hungrig haha ...
 
 

Onsdag på Santorini

Idag har vi varit på en utflykt till en aktiv vulkan! Var sjukt spännande eftersom vulkanen vanligtvis har utbrott var 50 år, och nu hade det gått 63 år tror jag... Dock en liten besvikelse när man gått uppför 1,5 km och så såg man knappt att det var en vulkan, det rök och luktade lite men hade förväntat mig mer i och med att det är en väldigt stark vulkan (kan man säga så? Mäktig? Kraftig? Aja ni fattar). I alla fall kom belöningen när vi tog båten runt vulkanen och fick bada i varma källor (i havet alltså) och smörja in oss i någon mineralrik lera! Det var helt underbart! Men nu, bedtime, hemma i Sverige borde klockan vara 21:06, right? Här är den 22:06, haha nu vet ni det också puss


H&M


Last day

 
 
Igår åkte jag och familjen till en liten by vid havet på andra sidan Santorini som heter Fira. Var den vackraste platsen jag har varit på no kidding! Santorini har formen som en halvmåne men har tidigare varit runt, dock gjorde ett vulkanutbrott för lääänge sedan att halva ön sjönk. (Har ni hört myten om Atlantis? Den är härifrån!) I alla fall var vi precis på kanten, ni ser ju på bilderna, var väldigt häftigt att gå runt där! Vi var kvar till solnedgången eftersom den tydligen skulle vara väldigt vacker och efteråt åkte vi tillbaka till hotellet. Blev lite drama också eftersom jag lyckades glömma min systemis med tre objektiv + reflexskärm på bussen heheh... Som tur var fick vi tillbaka den tack vare reseptionistkillen och pappi, puh!! Ska snart ut och äta nu, kisses

Egna penslar i PS CS3

Obs! Detta tipset tog jag från min förra blogg, så några av er kanske redan har sett det. Men för er andra, läs och lär! Faktiskt roligt att kunna. :)
 
Börja med att öppna en tom sida i photoshop (arkiv -> nytt) välj vilka mått du vill, t.ex. 600 px bred och 600 px på höjden, se till att måtten för bredden och höjden är samma så att du får ett helt fyrkantigt "papper". 
 
Jag valde att använda häst-stämpeln jag gjorde en gång som exempel.
Välj en pensel, gör ett nytt lager och rita upp ditt motiv.
 
 
 
När du har målat klart klickar du på redigera --> definera penselförinställning, nu kommer en liten ruta upp, där kan du döpa penseln/stämpeln till vad du vill, klicka sedan på OK.
 
 
 
Nu finns din pensel/stämpel bland de andra penslarna!

Appar att ladda ner!

(Från vänster)
Vine - Påminner om instagram fast här lägger du istället upp korta videor eller flera bilder som spelas efter varandra.
Flashlight - Ficklampa, hur smidigt!? Har använt min sån app huuuuur många gånger som helst.
Aviary - Min bästa app helt klart! En redigeringsapp, du kan klippa bilderna, öka kontrasten, ljuset mm. Även lägga på effekter eller klippa in mustascher osv. 

Atm i poolbaren


Ännu en grekisk dag

 
 
Har även idag mest bara gått runt och njutit av värmen, vaknade runt nio, åt frulle och la mig sedan vid poolen och solade en timma. Vi badade lite i poolen också innan vi gick dom 10 meter det är ner till stranden hehe, så solade jag lite där med, har dock knappt fått någon färg haha! Sedan besökte vi ett fisk-spa också, vågade inte testa men Nora och Thea satt 15 min. Sedan åt vi lite crepes, gick runt på gatorna och köpte cyklop och snorkel som vi testade i havet sedan, var så häftigt med alla fiskar och grejer. Åt rätt sen middag på en restaurang vid vattnet och nu sitter vi vid poolen i mörkret och lyssnar på grekisk musik höhö. Är så trevliga människor här, idag har vi fått tre efterätter på köpet, alltså dom kom bara in med dem och sa "on the house", skulle aldrig hända i Sverige säger jag bara, speciellt inte på tre olika ställen samma dag. ;) Vi hörs imorgon med! Xxx

Avslutningsbalen

Typ alla nior på fenestra på bilden, helt underbara personer som jag kommer sakna sjukt mycket!! Hittar ni mig? ;) Tips: till vänster! ;)


Ida Alva Sofia

Tänkte faktiskt skriva ett inlägg om mig själv, vem jag är och lite smått och gott så där. Ni som inte känner mig, stämmer detta in på eran bild av mig via bloggen? 
 
Okej, Ida heter jag ju, det hoppas jag ni har koll på. Jag föddes 1997, är alltså 16 år i år och ska börja gymnasiet efter sommaren. Har sökt till Donner, samhälle. Jag bor i Kungsladugård, Göteborg, med la familla. Har två systrar, en mamma & en pappa. Jag är varken blyg eller väldigt social, är någonstans mitt emellan. När någon börjar prata med mig är jag jättesocial men börjar sällan prata med främlingar. Försöker även leva efter citaten "Don't waste your time trying to get people to love you. Spend your time with those who already do" & "Destiny is for losers. It’s just a stupid excuse to wait for things to happen instead of making them happen". På fritiden rider jag, träffar kompisar, lyssnar på musik, shoppar, tränar och fikar. Vi kör några this/that också! 
 

Smink/Osminkad, Sommar/Vinter, Sjunga/Dansa, Rosa/Blå, Kjol/Klänning, Havet/Pool, Sova/Vaken, Instagram/Facbook

 

 


Perfekt dag i värmen

 
 
Har WiFi vid poolen och havet så kommer lyckas uppdatera lite i alla fall! Hotellet var faktiskt över förväntan, jättemysigt verkligen och med en tillhörande jättefin strand! Ett stort plus var att när vi kom hit upptäckte vi att vi har en egen liten jacuzzi utanför våra rum, inget dom hade sagt i förväg så det var en rolig överaskning! ;) Idag har vi mest chillat, kom hit runt ett tror jag och då la vi oss direkt och solade vid poolen. Massa bilder har tagits också så ni kan vänta er flera bildbomber när jag kommer hem. Kisses!! :)

Första dagen i Grekland

Skriver detta 2013-06-13 klockan 21:07. Har med andra ord inte kommit till Grekland när detta skrivs, men när det postas på bloggen borde jag vara framme på mitt hotell. Kanske till och med ligger ute på stranden? Ååååh. Japp, tänkte i alla fall börja dessa tidsinställda som ska komma upp medan jag är borta med två bilder på hotellet i Santorini, fick frågan vart jag ska bo så här har ni svaret! Kyss
 
 

Ny tillfällig header ↑

Spydde på den gamla så bytte lite snabbt, blir en ny sedan igen efter Grekland om jag får några bra bilder där! Xxx

FÖR GRUNDSKOLAN ÄR SLUT

 
 
Bästa dagen asså! Åååh, nu är skolan slut ju, så stört. Kommer aldrig gå i samma korridorer med samma vänner och lärare, har inte längre skolplikt och är inte klasskompis med mina klasskompisar. Däremot har jag ett lååångt sommarlov framför mig och det ska bli såå skööönt!! Men först, balen ikväll och träffa alla jag just sagt hejdå till och kramat, haha! Åh och imorgon åker jag till Grekland, sommarlov, sommarlov, sommarlov! PUSS PÅ ER 

Jag och min snygga vän


Borde sova

Ja som rubriken säger, borde sova nu! Men ska uppdatera er lite snabbt hihi. Denna dagen gick sjukt fort. Åkte till skolan, plockade ut skåpet, lämnade in skåpsnyckel, städade och lite sånt, sedan åkte jag in till stan med Prillis. Hittade en jättefin blus/tunika/strandklänning som fick följa med hem. ;) Sedan mötte vi upp Ylva och så följde jag med henne till frisören. Har även hunnit med en dusch, 6 tidsinställda inför Grekland (hoppas jag hinner med att skriva två till innan jag åker :s) och att fixa naglarna. Hemmagjord fransk manikyr inför imorgon när det blir frukost tillsammans med niorna, skolavslutning och sedan bal! Mer tar vi imorgon, ska försöka få med mig kameran till skolan så vi kan fota EN MASSA! Puss och kram


Fixar tidsinställda inför Grekland

 
Åker ju till Grekland på lördag, en grym start på sommarlovet alltså! Är så taggad, sol, värme, mat, havet, poolen, fota, ja allt! Blir borta i en vecka och vill inte låta bloggen stå tom under tiden så ska försöka skriva ihop en massa tidsinställda nu! Förra sommaren var jag borta tre veckor och lyckades ändå få till ett tidsinställt om dagen (på min förra blogg dock), planen är densamma i år. :) Men nu -> in i duschen och göra mig fräch inför skolavslutning och bal imorgon, wiho :D

Jagharintelovänmyskväll


Onsdag

Sitter just nu och kollar på pretty little liars, första avsnittet av säsong 3 kom ju ut idag! Så spännande hihi :) Har även hunnit med både stan och torget idag. Fick med mig en bikiniöverdel + två underdelar, ett par strandshorts och en solhatt! Redo för Grekland på lördag med andra ord, wiiiiho!!


En dag närmare skolavslutningen

Började halv tolv imorse, efter lunch. Kollade på film på en lektion och sedan slutade jag haha, så onödig dag faktiskt. Efter skolan gick jag och Ylva till Capuccino och pratade ut, älskade vän! Mötte efter detta upp Nikita, Donja och Amina. Amina åkte hem efter en liten stund men jag, Donja och Nikita drog hem till Nikita, kollade på teve, åt natchos och luffade runt ute. Har även gymmat ikväll och nu slappar jag bara, hörs imorgon! Kyss


Fika med Ylvis


Baack

Var rätt upptagen denna helgen plus att blogglusten var på noll. Men nu är jag tillbaka i alla fall! Har hunnit med skolan idag, ska strax till stan och sedan vidare till gymmet. Ikväll tror jag det blir filmkväll med några kompisar... Xxx


Paus i två dagar

Har tappat suget totalt denna helgen till att blogga så har bestämt mig för att ta en paus tills på måndag, då är jag nog back on track igen! Tills dess, ha det bra gummor och gubbar kyss


I tårtjuryn


Fullt upp

Har haft lite dåligt med tid till bloggen idag och igår, menmen. Till skillnad från typ alla andra skolor i Göteborg har jag inte ledigt från skolan imorgon, så segt men jaja. Ska med andra ord göra mig iordning nu och soooova, puss på er alla


Lunchar med mina homies

Var hemma från skolan igår, fick ledigt för vi hade inget att göra, så göött! Åkte in till stan, tog en fika och sedan direkt till stallet. Hem, duschen, äta och sedan vidare hem till Donja där jag mötte henne, Agnes och Sofia. Sov där också och vaknade klockan sju imorse haha! Så nu har vi just ätit lunch och bänkat oss framför teven, får se vad som händer senare, kisses


Breakfast with mammi


In my yard

 
Hallo! Har inte hänt så mycket idag, har varit rätt trött osv. Skolan var rolig, vi fortsatte filminspelningsgrejen, sedan drog jag vidare till stallet med Amie. Yepp, till skillnad från igår hände det inte mycket alls idag med andra ord! Kanske, kanske, kanske, kanske sticker till gymmet om en stund, vi får se kisses

Fler från i söndags

Här kommer lite mer bilder från i söndags med Elvira. Fick önskemål om att lägga upp om det fanns fler så här kommer några till!
 
 
 
 
 

It's me

Hallo! Nästan slut på denna dagen med, helt sjukt egentligen om man tänker på det. Alla dagar bara rinner förbi och helt plötsligt står vi där, gamla och gråa. Haha nej, så ska man inte tänka när man är 16 hehe...
 
I alla fall, har som sagt haft Elevens val idag i skolan. Var ganska roligt lite utdraget bara. ;) Efter skolan stack jag hem till Donja, vi satte oss på hennes balkong, åt en massa (kladdkaka, mackor, melon, saft, choklad) och typ halvsov i solen. As gött! Efter en stund kom Sosso förbi och då tog vi en promenad innan jag drog mig hemåt och satte mig i min trädgård med min syster och en milkshake höhö. Har även hunnit med gymmet med NL och en kvällspromenad så det har faktiskt hänt rätt mycket idag. Men nu är det bedtime, ska bli så skönt! xxx
 
Bild i repris

Atm


Elevens val

 
Ännu en skolvecka som börjar nu, men denna veckan ska vi ha elevens val så det är chill! Har valt foto/film. Planen är att jag och några kompisar i klassen ska göra en parodi på lärarna som vi ska visa upp på skolavslutningen sedan. Well, see you later alligator 

Bildbomb från dagen

 
 
 
 
 
 
 

Med Elvisp

 
Vaknade ganska sent idag och åt frukost framför teven. Drog sedan ut med Elvira och mötte upp en gammal barndomskompis som heter Siri, var jättemysigt! Vi gick runt med henne en stund innan hon åkte hem. Då tog jag och Elvira med oss kameran och gick runt lite här och var och fotade och bara snackade om en massa. Köpte även glass och åt i solen! Nu har vi varit hemma hos mig en stund, rensat lite bilder, dansat (haha) och just nu -lyssnar på musik och chillar. Ni kan vänta er mer bilder senare ikväll!
 

En lång dag

Gick upp runt nio imorse och åkte till stallet. Promenerade med min pålle och mamma en sväng och drog sedan hem. Duschade och gjorde mig iordning, stack sedan till stan med tre vänner och handlade present till en kompis som snart fyller år. Efteråt gick jag och Nikita hem till mig, gjorde smoothie och satte oss i min trädgård. Avslutade dagen hemma hos Agnes på tjej/födelsedagsmiddag och nu ska jag verkligen sova! Så godnatt på er gullungar, love


På tjejmiddag